neděle 15. dubna 2012

Jak poznat, že bude hra zábavná, ještě před vytvořením?

Máte nápad, který už nějakou dobu přemíláte v hlavě, zkoušíte si ho a porůznu upravujete. Je ale nějaká možnost si ověřit, že hra bude zábavná ještě před vytvořením prototypu? Před hozením na papír?

Existují nějaké prvky, které jsou zábavné v jakékoliv podobě? Může to být třeba:

  • utíkání před nepřítelem?
  • posunování předmětů?
  • sbírání zářivých mincí?
To jsou tři základní principy, které se ve hrách objevují  od nepaměti. Známe hry, jenž jsou zábavné když obsahují jeden prvek (sokoban) či dva zároveň (Pacman). Máme ale jistotu, že když vezmeme všechny tři a postavíme na nich novou hru, bude stejně nebo ještě zábavnější? Asi ne.

Každopádně by mohlo být zajímavé dát dohromady všechny tyto základní prvky her, co myslíte?

5 komentářů:

  1. Když se to udělá dobře a ještě se něco přidá, pak snad. :)
    Logická hra by šla asi hezky, u jiných žánrů se trochu bojím.

    OdpovědětVymazat
  2. No, já to hned po tomto blogu implementoval a moc mě to nepřesvědčilo. Nevím, jestli je to tím, že mi blbě fungovalo posunování beden, příliš blízkým pohledem, kdy se toho na obrazovku moc nevešlo či ovládáním jedním tlačítkem myši (simulace dotykáče).

    Prostě, jsem z toho dostal chuť udělat úplně jinou hru :) Něco více "strategického", casual, ale potřebuji tam nějak zasadit prostředí vysokých škol.

    OdpovědětVymazat
  3. Jde prostě o to, že posouvání by muselo sloužit jednak k udržení nepřátel dál, možná i k eliminaci, a jednak by muselo sloužit třeba i k otevírání cesty k mincím atp. A toto otevření by opět bylo provázané s vypuštěním nepřátel a nebo by prostě jen nešlo nějak snadno uzavřít cestu a zobrazit mince po cestě... Prostě to celé provázat... Nelepit.

    OdpovědětVymazat
  4. A ještě k tomu prostředí vysokých škol... úplně to vidím: Honí tě termín v podobě zkoušejícího vyučujícího, musíš získat více času = postavit mezi regály knihovny zábranu ze sloupců knih (posouvají se) a posbírat vědomosti v podobě "mozků". : ))

    Tedy pokud to "vysokoškolské" myslíš takhle a ne jako odborné téma.

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně to pronásledování profesorem jsem chtěl udělat s tím, že by ses nesměl nechat chytit ale sbíral bys znalosti. Leč jak jsem psal, nepovedlo se mi to a nechtělo se mi to programovat znovu :D

    Nakonec dělám hříčku, kde běhají studenti a ty je musíš šipkami navádět po správné cestě znalostí - nesmíš je nechat ztratit směr či nabourat. Prostě klikáním otáčet šipečky a třeba i několika studentům naráz. Příjde mi to jako mobilní hříčka ovládána jedním prstem takové realizovatelnější a hratelnější, i když to trochu postrádá originalitu ;)

    OdpovědětVymazat