pátek 28. srpna 2015

Skočil jsem z mostu

Přelézt zábradlí, podívat se dolů a skočit.  

Jak jednoduché. 

Kdo mne zná, tak si zajisté všiml, že mi výšky nedělají zrovna nejlíp a to ani ty, jenž nejsou příliš vysoké. Slézt metr vysokou zídku je pak odvážný čin hodný řádné sebechvály.  Příležitost skočit přišla a já samozřejmě nemohl říci ne. I když pod dohledem odborníků a omotán lanem. 

Skákalo se v krásách Dalešické přehrady z 25 metrů vysokého mostu. Objednáte se a přijdete. Na místě už jen nahlásíte své jméno a usměvavá slečna se vás zeptá - tak co? Jdeme na to?  

Pak už jen obalen karabina a lany přelezte zábradlí a potud dobrý. Držíte se. Nohy zapřené a prsty pevně stisknuté. Jste připraveni se odrazit zády směrem do neznámých hlubin.  

3. 2. 1. Teď.  

A nic. Žádné přikrčení a odraz se nekonal. Končetiny mně neposlechli. Samozřejmě.   

3. 2. 1. Teď. 

Uff. Lehký odraz a pak už jen... Šílené rychlá změna. Nic. Najednou necítíte vůbec nic. Zatmění. Rozmáznuté vidění. Tam někde v dálce je lano - dle instrukcí jej mám chytit - natahuji ruce - je to jak ve zpomaleném filmu - vidím jen lano - zbytek je kolem mně sviští neskutečnou rychlostí - mám ho! Chytám se jej a v tu chvíli se ozve výkřik nezměrné hrůzy a zároveň oddechu. Prosvištím pod mostem a letím zase nahoru. Po otočce už začínám zpomalovat. A znovu vidět. Nakonec si užívám pohupování sem a tam. Čím dál pomalejší.  

Pak už jen poslouchám instrukce, odmotávám lano a slaňuji další desítku metrů pomocí karabin. Nohy dopadají na loďku, klesám na kolena a pouštím lano. Konečně.  

Už chápu, že sebevrahům trvá tak dlouho než skočí - až se často nakonec přemluví a přelezou zábradlí zpátky. Ten pud sebezáchovy prostě funguje i když víte, že před vámi skočilo půlmilionu lidí a nic se jim nestalo. Ten volný pád - kdy necítíte vůbec nic - prostě jste v prostoru a vše kolem vás letí pryč - trvá sice jen pár vteřin ale mozek to po chvilce dokáže řádně zpomalit takže věřím, že letět dolů, bez lana, vám dá dostatečně množství času na si to rozmyslet... 

6 komentářů:

  1. Koukám, že si v posledních letech skutečně snažíš užívat hromady různých zážitků. Cestuješ, jezdíš víc na různé akce atp. Ačkoliv je to trochu podpásová otázka, napadne mě vždycky, když se ti dívám na blog: jsi teď šťastnější?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně, minimálně o mnoho spokojenější.

      Často nad tím uvažuji a opravdu už téměř nemívám takové ty pocity beznaděje, zbytečnosti a pocitu, že se to nikdy nezmění, že to mám rovnou zabalit... A když už přijdou? Tak už jsem se naučil to nějak zvládnout, protože už vím, že je to jen současný stav mysli, který brzy přejde a pak to bude zase fajn.

      Víš, jsem sice pořád občas unavenej, ustrašenej, neschopnej, ubohej... Ale čím více toho mám za sebou, tím je pro mně snazší jít dál. Tak nějak překonávat sám sebe... Problémů, bloků, strachů atp. si člověk do hlavy může naskládat fakt hodně. Tak bude ještě pár let co dělat.

      Takže ano, má to své pozitivní výsledky.

      Vymazat
    2. Vidíš, to je super. Jsem hrozně rád, že se ti to takhle zlepšuje a že jsi v tom pro sebe a pro teď našel svůj smysl. :-)

      Vymazat
  2. Máš můj obdiv. Já bych to nezvládla. Stačí mi vylézt na stůl a jímá mě hrůza z výšky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tě příští rok budu muset vzít sebou. :D

      Vymazat
  3. Tohle je nad moje psychické síly! :D

    OdpovědětVymazat