neděle 5. srpna 2012

Prázdninové letní čtení

Přiznávám se. Toto léto jsem zatím čtení mnoho času nevěnoval, ale určitě to ještě doženu. Každopádně tento krátký článeček shrnuje mé dojmy s prvních tří knih, které jsem toto léto přečetl - třeba Vás některá zaujme. ;)

Kronika konce světa
Shigor Birdman
Příjemná malinká knížečka ve formě deníku, od českého autora, která sice není žádným literárním klenotem, ale dobře, čtivě a zajímavě popisuje svůj svět. Svět, ve kterém během jednoho dne onemocní většina lidstva neznámou chorobou... během dalších dnu lidé postupně umírají, několik jedinců má to štěstí být imunní a mnozí další se vyléčí, ale mozek u nich zůstane poškozen. Pokud máte rádi post-apo, tak mohu jen doporučit.

Nikdykde
Neil Gaiman
Urban Fantasy? Prostě kniha, která se odehrává v současnosti ale z druhé, pro běžné smrtelníky neviditelné strany - strany, kde je magie, inteligentní Krysi, dívka co umí otevírat dveře a smrt na denním pořádku. Byla to asi moje první taková kniha a rozhodně se mi líbila, a v mém okolí o ní také všichni hovoří v kladném duchu. Příběh, humor a pár zvratů, Vás u knihy jistě bude příjemně držet. 

Prstenec
Stephen Baxter
Hard SF, jenž popisuje děj během několika milionů let lidstva... Aneb pár tisíc lidí se vypraví na tisíciletou cestu do daleké budoucnosti, kde bude již slunce vyhaslé. Samozřejmě se během jejich cesty společnost dělí na různé části a mnozí zapomínají proč se vlastně na cestu vydali. Během toho lidstvo zažije několik velkých válek, přičemž jedna nesmrtelná uměle vytvoření paní pozoruje celý vývoj slunce z jeho středu a nakonec to všechno začne dávat smysl a spojovat se do sebe. Každopádně je to součást rozsáhlé série knih a povídek, která mapuje svět od zrození vesmíru až po 10 na 10 našeho letopočtu... Přidávám úryvek a doufám, že na mě nezaútočí nějací pomatení ochránci práv.

"Hmota byla v nehybném, zhrouceném jádru tak stlačená, že byla degenerovaná, měla tak vysokou hustotu, že síly mezi molekulami, ovládající její chování jakožto plynu se zhroutily."

Ale přesto má kniha něco do sebe, a pokud se nebojíte popisu fotonových reakcí, kvantových principů a rozpadů neutronů, tak by Vás mohla zaujmout.

2 komentáře:

  1. Neverwhere je skvělá knížka! Kupodivu mě docela chytla, původně jsem si myslela, že něco takovýho nebude nic pro mě. Ale Gaiman mě tak nějak přesvědčil o tom, že stojí za to. Akorát ty český překlady jsou strašný, v originále to vyzní mnohem líp. Doporučuju i Graveyard Book, Stardust a naprosto perfektní American Gods o vzpouře starých božstev proti novým americkým.

    Btw - http://www.csfd.cz/film/84205-nikdykde/ :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mno, skvělá... :) Mě se líbila, bavila mě, ale nemohu říct, že by nějak uchvátila. Každopádně se autorovy vybíhat nebudu a nejspíš si v budoucnu přečtu i nějakou jeho další tvorbu. Díky za tipy.

    O seriálu vím, ale nechystám se na něj v nejbližší době koukat ;)

    OdpovědětVymazat