pondělí 5. prosince 2011

Geralt z Rivie a jeho putování za osudem


Před mnoha dávnými lety jsem si přečetl povídku “zaklínač” (a následně další) a právě v té době začala česká televize pouštět seriál, a já ho samozřejmě pravidelně sledovat a tak mohl porovnávat co je jiné. V té době jsem pochopitelně chtěl knihu, leč byla všude beznadějně vyprodaná a v úžasně vybavené venkovské knihovně neměli ani tušení o co jde... a tak to šlo dalších pár let, pokaždé když jsem si na to vzpomněl. Osoby jež měli vlastní výtisk ho půjčovaly pouze slovně. A když jsem jí posledně záhlédl na aukci za nějakých osm stovek a tak jsem na to šel trochu jinak.


Přečíst celou pentalogii mi nakonec zabralo celý rok - a byl to příjemně strávený čas.



Příběh začíná když je princezně Ciri asi šest let a postupuje až do jejích šestnácti, mezitím se seznámíme se stovkami dalších postav žijících vlastním životem, procestujeme celý svět, nastudujeme tisíciletou historií a dokonce nahlédneme i do světů jiných (v posledním díle).

Mě osobně, ale samozřejmě nejvíce zajímalo a bavilo putování Geralta (a jeho skupinky) a životní příběhy Ciri, která opravdu zažila zajímavé věci.

Seznam knih pentalogie:
  • Krev elfů 
  • Čas opovržení 
  • Křest ohněm
  • Věž vlaštovky
  • Paní jezera
Původně jsem chtěl jsem knihy okomentovat, ale asi bych se neudržel a začal spoilerovat.

Rozhodně se jedná o epické dobrodružství plné zvratů, překvapení, intrik, násilí a smrti - ano, není to žádná roztomilá pohádka z nepřemožitelnými kladnímy hrdiny. Ačkoliv bych osobně vynechat pár nudných kapitol věnujících se politickým či čarodějnickým intrikám, tak nemám důvod Vám její přečtení (pokud nemáte nějaký odpor k fantasy) doporučit, ale kvůli komplexností díla bych snad raději pro seznámení doporučil povídky.

Cirilla Fiona Elen Riannon z Cintry, Zirael (elfsky) jako Falka

Žádné komentáře:

Okomentovat