středa 26. října 2011

Tablet PC - recenze po roce

Už je to víc jak rok, co mi přišel tablet z Číny za nějakých 100dolarů (více zde). A jak to sním teď vypadá?


Nepřilepená část okraje obrazovky je stále nepřilepená (jak já jsem línej), ale nebýt mého zacházení tak se asi vůbec nerozšířila - stále, však nebrání používání. Wifi mi prakticky nejde, což ale vidím na problém softwarový a jsem línej systém přeinstalovat na lepší, rychlejší a funkčnější verzi, jakých se pár na internetu válí, protože nemám takovou potřebu.

Baterie stále vydrží tak nějak stejně, tedy kolem tří hodin, pochopitelně záleží zda si pouštíte video nebo čtete knihu.

Za ten rok mi párkrát spadl na zem a kromě nějakých menších škrábanců není nijak poškozen. Nevím co by dělal třeba Ipad po metrovém letu, dopadu a následném skluzu po hrbolatém betonu? ale od té doby jsem poučen, že ho nemám odkládat na batoh, který chci vzápětí zvednout... Po stránce pevnosti je na tom prostě dobře.

Váha by samozřejmě mohla být menší, zvláště když ho držíte v jedné ruce, ale vzhledem k tomu že konkurenční zařízení bývá ještě o pár gramů těžší mu to zase nemám za zlé. Snad jen tak zahřívat by se nemusel - ale opět to většinou není nic extrémního.

Video je nutné konvertovat, nebo stahovat již konvertované. Já se na něm podíval jen na pár dílů seriálů, a nějak jsem neměl potřebu na něm sledoval filmy. Navíc reprodukce zvuku není nic moc a i ve sluchátkách jde slyšet, že tuto část v Číně trochu odflákly. Takže na poslech hudby bych ho nedoporučoval.

Redukce na ethernet a usbéčka již ukončila svou službu. Jednou jsem si tam zapojil myš, párkrát ethernet či flashku. Tak jsem si zvykl používat pamětovku, ke které je velice snadný přístup a ve výsledku to považuji za rychlejší.

Tak a k čemu ten tablet vlastně používám? Na čtení. Oblíbil jsem si výborný iReader, do kterého si cpu txt (nejlepší formát na e-book). Tady musím zmínit, že na slunci si moc nepočtete, ale do postele či autobusu je to výborný společník. S pdf a prezentacemi je ta rychlost o dost horší a občas se něco špatně přeloží (tabulky a obrázky), ale tady bych to asi svedl na samotné aplikace. Přesto jsem na tabletu těchto věcí projel snad hromady a ušetřilo mi to spoustu práce např. s tiskem článků do angličtiny, které jsou určeny jen na jedno použití atp. Tož a občas jsem pařil nějakou tu hru (většinou Match-3) a v tomto ohledu se musí prostě zkoušet, něco funguje dobře, něco špatně a jiné věci zase vůbec.

Na vytváření se mi osvědčily jen myšlenkové mapy a možná nějaké to kreslení na náčrtky. Psaní je vhodné spíš jen na krátké poznámky, protože to je o nervy - jednom jsem na tom teda vyťukal celý blog, ale následnými opravami jsem strávil ještě víc času.

Doba pokročila, tablety začaly vyrábět i velcí výrobci, leč mnohdy drží šíleně nadsazené ceny což se snad po příchodu Amazonu na tento trh změní. Samozřejmě i Čínské výrobky postoupily a dnes za stejnou cenu koupíte zařízení s integrovaným usb, novějším androidem, větší baterií a mnohdy i větším výkonem, například po přehrání videa v klasickém formátu... Tzn, kdybych si chtěl koupit nový tablet teď, tak asi znovu sáhnu do Asie, protože jsem za nízkou cenu dostal právě to co jsem chtěl. Možná bych si ale koupil jen čistý e-reader? To ale budu řešit nejspíš tak za rok a to bude třeba zase všechno trochu jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat