úterý 11. října 2011

Aktualizace znamenají smrt

Windows 7 Starter (ano, ten který je omezen nemožností změnit obrázek na ploše) se rozhodne aktualizovat, vše se bez problému stáhne a netbook se restartuje. A potom nastává problém, aktualizace trvající šílenou půl hodinu, která se nedá nijak zrušit se na 99 % rozhodne, že nemůže pokračovat a tak následuje stejně dlouhé navracení původních hodnot... počítač se znovu restartuje a co udělá Win? Začne znovu instalovat tu zprasenou nefunkční aktualizaci... a příběh se opakuje. Pánové vývojáři byly zřejmě přesvědčeni, že se to rozbít nemůže a tak tam nedalo žádnou pojistku ani možnost to zrušit! Nějaké to obnovení funkční konfigurace, nebo co mi to tady nabízí, se evidentně rozhodlo aktualizovat též => nefunguje a o nouzovém režimu radši ani nebudu psát! A tak skončil krátký život operačního systému jenž se chtěl jen aktualizovat...*

Připomíná mi to situaci při mé výměně procesoru v notebooku - všechno fungovalo, jenže Win se rozhodl mi doporučit nainstalovat speciální aktualizaci pro nový procesor - mno, byla to jeho poslední rada.

Ale abych nebyl zlý jen na systémy od Microsoftu, aktualizace mi dokázaly zabít i linux. Chudák se aktualizoval, aktualizoval a aktualizoval až mu došlo místo na disku což zamezilo přihlášení ("pro přihlášení je nedostatek paměti") :D

Asi proto mi můj Windows při každém startu píše "počítač může být ohrožen, protože jsou vypnuté automatické aktualizace". Souhlasím, ohrožen opravdu je a to tím, že možná bude fungovat.

*edit, tak po nějaké hodince točení kurzoru to naskočilo, úžasné :D

Žádné komentáře:

Okomentovat