neděle 29. listopadu 2015

Můj první vlastní CIDER

Tak se stalo, že jsem se před dávnými časy - ještě než se to stalo populárním - dostal k Cideru, tuším ve Švédsku. První točený jsem pak potkal v Litvě a následně v Praze. Od té doby jsem ochutnal celou řadu různých značek (a taky jich je celá řada u nás už dostupná) ale nakonec se mi nějak ocukrovaná chemikálie s příměsí jablečného aroma trochu přepila. 

Pár známých postapáků se ale výrobou podobných hovadin zabývá a jednoho dne prostě musel přijít čas, kdy jsem si objednal pět litrů luxusního vína ve skleněném demižonu za 149 Kč abych mohl vyrábět vlastní... Jakože stoprocentně čistý jablečný CIDR - Jablka, kvasinky a možná ale jen možná trochu cukru.

A světe div se. Funguje to. Proces je sice jednoduchý ale musím jej ještě řádně vychytat. Dvakrát mi to bouchlo do ksichtu, při stáčení přes hadičku jsem polil půl kuchyně... Prostě je to sranda. 

Zatím mělo mou dobrotu možnost ochutnat cca sedm lidí a to ve dvou variantách (jeden týden vs dva týdny) a většina se shodla na tom, že to vážně chutná jako CIDR a, že je to dobrý! Za sebe souhlasím, fakt mě překvapilo jak se vcelku snadno a levně (cca 15 Kč za litr) dá vyrobit něco lepšího než ta věc v plechovkách. Včera jsem to popíjel s kamarádem při testování karetní hry, co teď zrovna aktivně vyvíjím a sice jsme odešli po svých ale v dobré náladě. :)

Už tedy přemýšlím jak svůj postup vylepšit (návodů máte na internetu milión) a s první várky mi zbyla už jen sedmička lahodného moku. Ta padne asi darem. 


Žádné komentáře:

Okomentovat