pondělí 24. června 2013

Skandinávský víkend

Rozhodl jsem se, že si udělám takový tématický víkend a volba z několika důvodů padla na Severské země. 

Cílem bylo nastudovat něco o Švédsku, poslouchat severskou hudbu (což dělám vlastně pořád), procvičit si jazyk (youtube!) a podívat se alespoň na jeden film za den.

Mimo toho jsem se navíc rozhodl využít svůj volný čas po delší době aspoň trochu produktivně. Tak jsem se například lehce věnoval vývoji jedné soutěžní minihry pro krevetu a konečně se pustil dlouho odkládaného studia Pythonu, což je docela sympatický skriptovací jazyk. Také jsem trochu pročistil fórum české zombie komunity, uvařil pár veganských jídel, napsal pár článků pro penízky a přečetl asi polovinu knihy "Jak drahé je zdarma" pojednávající o cenách, lidském rozhodování a iracionalitě a můžu říci, že je to docela zajímavé čtení. 

Co mi tedy přes víkend hrálo? Po delší době můj oblíbený norský lehce depresivní Ljungblut, nově objevená švédská kapela Kent a samozřejmě mimo dalších došlo i na In Flames.

Nějaký čas jsem také strávil na youtube a nahlédl do tajů videokurzů švédštiny, katedrály v Uppsale a podíval se i na pár pokrmů

Během tří víkendových večerů nebo spíše nocí jsem se rozhodl pro následující filmy.

Stocholm Östra/Stocholm východ
CSFD Skandifilm
Hezký, možná lehce depresivní a bohužel trošku předvídatelný film o lásce. Líbilo se mi to.


Valhalla Rising/Barbar
CSFD
Opravdu netradiční a řekl bych až surrealistický historický film odehrávající se na krutém severu v době šíření křesťanství. Film je z velké části naplněn krásnými záběry na krajinu, doplněný několika dialogy, surrealistickými výjevy a řekl bych až brutálními souboji. Rozhodně to není film pro každého ale mě se velice líbil a ve značně zkrácené verzi ho pak se skvělou muzikou viděl hned znovu. (nekoukat pokud se plánujete na film podívat) 

Dogville
CSFD
Musím se přiznat, že tento tří hodinový film jsem měl připraven ke shlédnutí nějaké dva roky a jsem rád, že jsem se k němu konečně odhodlal. Věřím, že dost lidí může odradit zpracování kdy jsou zdi nahrazeny křídovými čárami a postavy otevírají neviditelné dveře, ale já to brzy začal vnímat jako samozřejmost. Film samotný pak pojednává o dívce, která požádá o ukrytí před gangstery v malém městečku a nabídne za to každému výpomoc v domácnosti. Určitě ale znáte takové to přísloví "nabídni prst a přijdeš o ruku" a přesně takhle to po delší době začne vypadat. Pěkný film, zábavný vypravěč a dramatický vývoj situace a lidského chování. Líbilo se mi to.

Myslím, že to byl docela příjemně a i trošku produktivně strávený víkend a tak už začínám uvažovat zda si neudělat tématicky zaměřené i ty další. :)

SLUT.


Žádné komentáře:

Okomentovat