pondělí 17. června 2013

Barcamp Brno 2013

Rok uběhl jako voda a já byl zase na Brněnském Barcampu probíhajícím na FIT VUT. Předchozí ročníky  na mém blogu jsou zde 2012 a zde 2011. Sice to nikoho nezajímá, ale přesto si dovolím shrnout těch sedm přednášek, které jsem si letos vybral z rozsáhlého seznamu. Později by měli být všechny dostupné formou streamovaného videa. Kompletní informace o konferenci a programu najdete zde: http://www.barcampbrno.cz/program/

Osobní efektivita
Petr Ludwig nám představil deset typů jak se lépe vypořádat se svými úkoly a prokrastinací, které nasbíral během několika let studia a podnikání. Také mu tom nedávno vyšla kniha. Většina věcí pro mě byla samozřejmě již známá ale opakování a jiné podání stejných informací je určitě fajn. Určitě oceňuji, že doporučil zaměřit se na samotnou cestu nikoliv jen cíl (vydělat na auto, pak na větší auto a pak na autobus...), protože když se těšíte jen na odměnu tak vás práce nebaví. Dokonce to doložil i studií na malých dětech, které začali odměňovat za to že si hrají - hraní je pak přestalo bavit a dělali to jen protože chtěli bonbón. Samozřejmě byla i spousta dalších zajímavostí.

Jak přestat chodit do práce a začít vydělávat (pro programátory)
Co dělat když už vás ubíjí každodenní práce a začínáte toužit po svobodě kdy sami rozhodujete kdy budete pracovat, kdy pojedete na dovolenou nebo vyrazíte do kina. Michal Hantl je programátor, který se rozhodl to zkusit. Představil nám svou cestu a pokusy vedoucí k jeho aplikaci pro čajovny a spolupráci s prvním zákazníkem. Přednáška byla zajímavá a poukazovala i na problémy, které by člověka bez těchto zkušeností asi nenapadli. Já věřím, že se autorovi přednášky podaří uspět a postavit se na vlastní nohy. 

Finanční poradenství
Původně jsem chtěl jít na "Mozek - tvůj parťák nebo nepřítel?" ale sál byl tak plný, že lidé stáli venku. Takže jsem zašel hned vedle na výše zmíněnou přednášku. S tímto oborem mám nějaké zkušenosti, znám lidi kteří v něm zůstali a nebo se věnují jiné formě MLM. Takže pro mě nebyli informace žádnou novinkou a autor přednášky hlavně popisoval co sám zažil a co si myslí, že je špatně a přitom nesklouzl k prostému nadávání nebo obdivu ale snažil se to ukazovat objektivně. Souhlasil jsem sním. 

Bulshity o malých eshopech
Má zakládat malý eshop smysl? Nebo je to jen ztráta času a peněz. Pavel Šíma má grafy a zkušenosti, které podporují druhou možnost, ale našel pár výjimek kdy to smysl má:
  1. 1) Když máte věc jako koníček a stejně byste se kolem toho motali
  2. 2) Jako doplněk ke kamenné prodejně
  3. 3) Objevíte dosud neobsazený trh, který je zároveň dost velký
  4. 4) Rozumíte online marketingu a zrovna nemáte co dělat
Líbilo se mi to a myslím, že to pro mě bylo přínosné, neboť občas mě myšlenky na takový drobný tématický eshop přepadají - hlavně před spaním. 

Jak propagovat mobilní aplikaci.
Barbora Nevosadová ze společnosti Two Bits s. r. o. nám popsala jejich zkušenosti s propagací mobilních aplikací. Popsala nám rozdíly mezi Českým a světovým trhem, ukázala které metody byli úspěšné vs ty, jenž pouze stáli peníze. A nakonec se jí pokusím citovat:"S warezem nic neuděláme tak si sním nelámeme hlavu."

Podnikání ve 21. století
Filip Dřímalka  měl zajímavou prezentaci o moderním podnikání, prodeji, pozitivních emocích i produktu.  Doporučil nám zaměřit se na jednoduchost, kvalitu a nabízení něco navíc. Také nám představil několik internetových služeb, které sám používá k outsourcingu práce. Rozhodně zajímavá přednáška doplněná doporučenými knihami, weby a různými studiemi. 

Povídání o SEO, PPC, PR atp.
Na závěr jsem si zvolil povídání o kouzlech o kterých jsem četl knihu a je na nich zajímavé to, že někteří tvrdí že neexistují a jiní vám budou zaručovat, že to pro vás udělají dokonale. Michal Janík představil své zkušenosti zpraxe a ukázal, že tyto věci fungují ale musí být na sebe správně napojeny a hlavně nemají význam, pokud nemáte dobré základy. Základy se rozumí správné fungování webu a komunikace. 

Na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům a sponzorům, protože opět dokázali vytvořit příjemnou a inspirativní sobotu a překvapivě již potřetí pro návštěvníky zcela zdarma. To si zaslouží obdiv. 

Žádné komentáře:

Okomentovat