pátek 14. září 2012

Battlefield 3, chyba vedle chyby

Osud tomu přál a já se dostal k Originu se zakoupeným Battlefieldem 3 - nejprve jsem si chvíli ošahal Multiplayer, což je prostě klasika ale prvním dojmem mě tedy moc nenadchnul - bylo tam dle mě převozidlováno... vlastně jsem si za dobu hraní zábavně zabojoval asi tak pětkrát a když už přestřelka vypadala zajímavě, tak mě někde z druhé půlky mapy sestřelil vrtulník nebo tank. U hraní jsem prostě celou dobu pocit, že dvojka je mnohem zábavnější - alespoň co se hry za vojáka týče. Tohle je samozřejmě jen můj osobní dojem, jinak k multiplayeru asi nemám co vytknout a nejspíše si ho ještě zahraji.

Je na čase, přesunout se k Singleplayeru. Na ten jsem byl opravdu zvědav a těšil jsem se na pořádnou akční jízdu! Leč narazil jsem na pár věcí, které bych očekával možná tak v béčkově hře ruské produkce...

Nesmrtelní zombie útočí

To, že nepřátelé postávají metr od Vás a "nenápadně" čekají než se dotknete místa, které aktivuje jejich "myšlení" bych přešel, ale když doběhnete k vysoké zdi a najednou jí jeden nepřítel přeleze - vy ho zastřelíte, a za okamžik ji přelízá ten stejný  týpek - zastřelíte - a další blázen přelízá zeď přímo pod hlaveň - okamžitě se mi vybavilo Left4Dead, kde to probíhá úplně stejně... Nebo když stojíte u vrat, které nepřátelský voják otevírá - střelíte ho do břicha brokovnici a sním to ani nehne! - protože zrovna přehravá svojí animaci - tak to vypadá fakt silně komicky až se ptám, jestli tu hru někdo testoval? O tom, že na Vás designeři budou posílat miliony a miliony dalších hloupých nepřátel protože je střílíte s jiné strany ulice než dle nich máte se raději vyjadřovat nebudu, protože to asi patří k vývoji. Z tohoto odstavce prostě plyne, že se autoři ani o žádnou umělou inteligenci nepokusili. 

Jeden sniper dokáže vystřelit dvě rány během pikosekundy - viz střecha v první misi - snad ani nebudu probírat.

Papírová krabice z nezničitelných materiálů

Líbí se mi jak se ve hře dost věcí rozpadá - hlavně tedy různé zídky - to je krásný směr vývoje her, který chválím... ale zkuste vystřelit do papírové krabice! Ne že by se rozpadla, ale ona se ani nehne! Tohle bych pochopil, pokud by ve hře byla papírová krabice jedna - ale tady jich je desítky a jsou stavěné přímo do směru střelby! To je pak k smíchu.

A co psi? Ano, ti jsou také neprůstřelní! Štěkne na mě pes - začnu do něj střílet a on to naprosto ignoruje! Stejně jako davy civilistů - a zkusili jste po nich hodit granát? Zmizí! ANO! Váš hozený granát prostě zmizí!

Spadnout. Spadnou se Vám se střechy nikam nepodaří - ale jakmile vlezete na dřevěné prkno tak už to jde - až si říkám, jestli to neměla být Výzva pro hráče "Teď dokaž, že zvládneš ujít metr rovně!"

Stojíš metr vedle!

Tohle mě opravdu pobavilo. V první misi musíte seskočit se střechy, uděláte to i s celým vaším týmem a čekáte co se bude dít dál. Nic! Vy se totiž musíte postavit přesně na místo, které je asi metr od Vaší současné pozice - jinak budou všichni čekat až smrti stářím. Opravdu nemohli autoři aspoň na pár takových nepodstatných místech udělat rozsah triggeru trochu větší?

Ještě vtipnější je to na otevřených prostranstvích. Vejdete do otevřené branky a hned Vás chce hra zabít! Odkráčíte metr od velitele - hned Vás chce hra zabít! Ano, ve hře jsou velké prostory, ale vy musíte chodit po předem určených úzkých místech -> jinak Vás hra chce zabít! a dokonce musíte brát do ruky i autory vybrané zbraně a to i když jsou v dané situaci zbytečné.

Pan nezničitelný!

Na léčení formou zablikání obrazu si člověk zvykne.. i to, že rozchodíte když Vám na hlavu spadne panelák se dá zvládnout, ale to, že Hummvee ve kterém sedíte zasáhne raketa takže se rozletí na kousky a jeho trosky skončí v plamenech, vy odletíte pět metrů daleko - a ani ten obraz Vám nebliká! Mno, to už mi příjde trochu přehnané... a ještě dodám , že i ve stařičkém Duken Nukem 3D i Quike byla schopnost ohně zraňovat postavu - zde se můžete opékat jak je libo.

Krásné mraky!

Grafika, ač ze začátku nijak neoslní (aspoň já jsem čekal více) - a to ani při spoustě věcí na vysoké/ultra, tak při leteckém kole jsem opravdu koukal - kdyby tak měli takovou nádhernou grafiku letecké simulátory. Pak hra spadla... 

Žádné komentáře:

Okomentovat