úterý 12. června 2012

Mapujeme historii Česko/slovenské GM scény

Dnes si od časného rána hraji na investigativního novináře a mapuji Česko/slovenskou historii kolem GM scény. Týmy, hry, fóra, články, rozhovory atp. Proč? Asi, že se v ní pohybuji již od začátků a sám zjišťuji, že jsem na mnohé zajisté důležité události již zapomněl. Když k tomu přidáme, že na internetu nic nevydrží věčně a informace se mohou ztrácet, je dle mě lepší nenechat tuto část života mnohých lidí úplně zapadnout prachem a zkusit ji analyzovat a seřadit do časové posloupnosti.  Aktuálně jsem na na nějakých dvaceti dvou různě významných záznamech, což považuji jen za základ.


Ačkoliv se tato činnost může zdát velice nudná, tak není - pročítám si staré rozhovory, koukám na projekty na fórech a vede mě to k přemýšlení - kam jsme se za ty roky posunuli? Např. dle tématu o mé epické RPG hře Akadria (kterou jsem nevím proč nedodělal, protože to vůbec nebylo špatné) a čtu jsi jak jsem se vyjadřoval - tak vidím, že minimálně v tomhle jsem se posunul. Neříkám, že teď nedělám gramatické chyby ale mé schopnosti dosáhly takové úrovně, že zvládnu napsat tři slova za sebou bez jediného překlepu :D Co mě ale více překvapilo bylo téma o nějaké 3D akční hře, v němž se nadávalo do debilů :D A takových perel tam určitě bude více.

Informace o projektu: "Cyhstá se vní originální vívoj postavy, propracovaní příběh, dlouhá herní doba. A spoustu dalšího. Hra je v vyjoji teprve na začátku ale už je vytvořena základní ai a postupy na levelech a nějaké základní specialní dovednesti." :)

Zajisté se tedy celá komunita posunula v úrovni prezentace, tehdejší projekty byly zásadně popisovány třemi řádky, žádným obrázkem a všechny byly pořádné epické a bombastické. Dnes se již většina lidí (i začátečníků) uchyluje spíše k menším hříčkám.

Ale to nejdůležitější! Vybavujete si nějakou událost, hru, tým, web, článek atp. který považujete za důležitý a určitě by neměl v přehledu chybět?

Žádné komentáře:

Okomentovat