čtvrtek 10. května 2012

Tak nakonec ten kvíz... (Bakalářská Práce)

Když se mě má vedoucí na začátku zeptala:"Ta hra, to bude nějaké odpovídání otázek, že?" Tak jsem odpověděl:"Ne, chtěl bych něco víc." Nuže, podle nadpisu asi již víte, kde to skončilo. 

Ve své práci jsem se rozhodl vytvořit hru, která zajímavou formou (a na jejich mobilním telefonu) představí středoškolákům moji Fakultu. Nuže, hlavně to "na jejich telefonu" a grafika, mi to celé z komplikovaly. Nějakých prototypů jsem udělal asi pět. Začal jsem na klasickém spojování kamenů, pak ho zkoušel trochu osvěžit - to mi fungovalo, měl jsem k tomu grafiku, udělané menu, vše... ale zdálo se mi to vcelku o ničem.. tak jsem začal znovu, udělal jsem menu.. znovu... pak jsem naprogramoval nějakou hru, udělal k ní grafiku a už si ani nevybavuji o čem to bylo, ale spokojen sem s tím nebyl. Uff, po dalším pokusu se mi povedlo udělat vcelku pěkné menu, které ještě stále dolaďuji, a i když mi připomíná nějaký tutoriál (nastudoval jsem jich hodně ale ten konkretní jsem nenašel), tak jsem s tím spokojen. Ve stejné grafice jsem toužil udělat i hru. Ta měla být o tom, že hráč probíhá bludištěm, posunuje bedny a sbírá "Áčka" přitom honí ho zlý profesor. Začal jsem to tvořit, strašně mi to blblo - při ovládání na klávesnici by to šlo, ale jedním tlačítkem myši.. nuže, bojoval jsem s tím a pak jsem zjistil, že absolutně netuším jak tomu udělat grafiku... Tak jsem se rozhodl vzít nějaké prvky, jako by vyřezat cestičky a udělat to tak že hráč, bude pomocí šipek navádět studenty, tak aby posbíraly všechny znalosti a přitom neztratily směr - to mi přišlo docela nosné a jedním tlačítkem myši by to šlo. Před pár dny jsem to po ukázání nezávislé osobě zahodil a za večer udělal kvíz. Klasika, otázka a čtyři odpovědi a na konci vyhodnocení.... Proč? Je to jednoduché, graficky mi to krásně zapadá a týká se to studia. Dokonalé splnění zadání. Ačkoliv z toho rozhodně nejsem nadšen, tak prostě poslední rok(možná i více), nejsem nějak herní tvorby - tedy té počítačové, na papír si tvořím docela rád, nějak schopen. Věřím, že to je kvůli škole, neb mě občas nutí programovat (a často pěkný kraviny, i když umělá inteligence plynového kotle v Prologu byla docela zajímavá) a tak na to nějak nemám chuť to dělat i ve volném čase, ale to už je zase na jiné povídání.

(malý, mnoho neříkající obrázek)

Naštěstí jsem včera konzultoval a bylo mi řečeno, že to na bakalářskou práci stačí* a mám ty předchozí pokusy  zahrnout do práce, aby šlo vidět, že jsem tomu ten čas a práci opravdu věnoval. "Bohužel", jsem se dozvěděl, že samotnou aplikaci můžu upravovat ještě další měsíc po odevzdání textu - leč, musí to na sebe navazovat a popisovat v práci nějakou složitější hru, a teprve pak jí dělat.. to není to pravé. Takže teď odladím text, který se mi možná povedl trochu víc a všechny funkce, jenž v něm budu prezentovat... a příští týden, šup do tiskárny. 

*vlastní grafika, program, návrh, fotografie, netradiční téma, reálné využití atp.

Žádné komentáře:

Okomentovat