úterý 12. července 2011

Krutý měsíc bez vývojařských fór

Už je to skoro měsíc co jsem na žádné ze dvou vývojářských fór nic nenapsal, a to zcela záměrně. Proč? Mám k tomu několik důvodů:

Na těch dvou stránkách jsem za posledních pár let strávil opravdu mnoho času, navštěvoval jsem je každý den klidně i pětkrát-desetkrát, což je zbytečné a tak nějak jsem si to začal uvědomovat. Takže jsem tento internetový čas rozhodl trochu z produktivnit.

Věnoval jsem těm webům spoustu energie a nic moc k ničemu to není. Nač testovat něčí projekty, hledat chyby, prohlížet obrázky, webdesign a nebo někomu radit ať už na fóru nebo po ICQ? Rád pomáhám lidem jenže tady za to dostanete jen nenávist ostatních uživatelů… ano, minimálně na jednom z těch dvou fór to funguje tak, že nesmíte říct ani jednu výtku – musíte jen nesmyslně chválit – doslova by se dalo říct - lhát. Jistě našlo se pár inteligentních lidí co mou snahu, pomoci ostatním dělat lepší hry pochopily – tudletu tu „životní filosofii“ jsem přebral z krevety a dokonce jsem párkrát už někoho zahlédl používat stejnou metodu a občas se někdo rozhodl mě podpořit v dalším zbytečném OT, na téma:“Ale on tu modrou kouli nemusí vylepšit! Je dokonalá! A měl by ses prvně podívat na své hry!“

Ze začátku mě útoky na mou osobu štvaly, později mě začali bavit, ale nyní už mě obtěžují. Dokonce jsem si všiml, že jsou mé příspěvky snad záměrně vyhledávány a uživatelé se v nich snaží najít něco napadnutelného a když nenajdou? Tak si něco jednoduše vymyslí, doplní to OTéčkem o mých hrách a nějakým dalším balastem. Když nahodím argumenty a zeptám se kde z mého příspěvku vycucal to o čem mluví? Tak si jednoduše valí svou… Nevadí, lidé jsou všelijací, ale když takovou zábavu zkouší i osoby o nichž jsem si myslel, že jsou na jiné úrovni.. tak to prostě zamrzí.

Dalším důvodem je, že když jsem potřeboval malinkatou pomoc já, tak jsem byl vesele ignorován, a je jedno zda mělo jít jen o pár levelů nebo pět spritů, které by jakýkoliv „grafik“ zvládl za pár minut. Jistě zvládl bych to sám – tedy zvládl jsem to sám, ale prostě jsem doufal v pomoc, která by mi pomohla se posunout blíž k doklepnutí projektu. Protože s nechutí se prostě těžko bojuje, zvláště u věcí, které vás dělat nebaví a bohužel to půjde určitě půjde vidět i ve výsledném produktu – jen mi prostě bylo ten čas vývoje a spousty cizí práce vyhodit…

To je z mých ubrečených důvodů, které vedly k událostí, jenž si nikdo nevšiml vše… zpočátku bylo těžké ignorovat zajímavá témata, nebo možnost někomu pomoci – hlavně tu první, jež nastala pár hodin po mém rozhodnutí, ale donutil jsem se si říct:“Vím, ale nemůžu ti pomoci, protože by mě zase někdo napadl, s tím, že nemám v portfoliu jen výborné hry, slušně řečeno.“

Zatím jsem se nerozhodl zda se vrátím v plné síle ve snaze pomoci dělat ostatním lepší hry, nebo je budu ignorovat a věnovat se jen svým tématům – jak jsem to ještě před časem kritizoval u ostatních.

5 komentářů:

  1. Dle mě je vždy třeba hledat chybu prvně u sebe.

    Tvé příspěvky bývají, z mého pohledu, hodně pichlavé, arogantní a až mudrující, či jak to nazvat, a to vše zcela zbytečně (bezúčelně - ve smyslu: "nevedou k žádnému konstruktivnímu účelu/cíly").

    Několik lidí dokonce zvažovalo odchod z redakce a vedení Krevety jen aby nebyli spojování s kolektivem, kde působíš.

    Osobně nemám snahu pomáhat lidem, u kterých něco takového vidím. Stejně jako většinou nepomáhám ani tak lidem, jako projektu na svět, tedy není-li zajímavý projekt, nenabídnu ruku, kord pokud se autor a projekt prezentuje nevhodně. Jako "grafik" který pomohl jiným než jsi Ty, pak musím ještě podotknout, protože zde cítím určité obvinění, že snaha ostatních šla minimálně k tomu, že mi napsali, ukázali projekt, a byli ochotní diskutovat o různých navrhovaných změnách, respektive společně dospět vylepšení hry (viz.: http://kreveta.net/article/jak-sehnat-partaka-a-jak-prezentovat-svuj-projekt- ). Projekt který jsem si pořádně neozkoušel, u kterého se mi zdá, že nepůjde změnit, případně takový, kde autor jen čeká až se někdo ozve, takový nechávám v 90% případů plavat.

    Předpokládám, že podobné motivy se určitě válí hlavou více lidem.

    Dle mě jsou tohle dostatečně pádné argumenty na to, abys tenhle článek přehodnotil, podíval se do zrcadla, možná si dal facku, a přestal se presentovat jako dokonalá figura, která je nepostradatelná. Všichni jsme postradatelní a zdravé sebevědomí není arogance, egoismus, dokonce ani bezuzdné ponižování méně zdatných.

    Pomoc, kterou člověk nabízí, by tak tedy podle mě vůbec neměla být vázána na nějakou protislužbu. Snaha "naučit se dělat lepší hry" je tedy cíl bezpodmínečný. Není k tomu potřeba ochota druhých lidí, ani nějaká oplátka. Že to je nezábavné, že to žere čas a třeba to má jen minimální úspěch? To nevadí, dokud existuje alespoň jeden člověk, který si z toho něco odnese, a to je vždy minimálně ten jeden člověk, který ze svého pohledu, radu a komentář píše. Odtud tedy plyne, že omezení se na vlastní témata snižuje "hodinovou dotaci" kurzu "lepší tvorba her" a je nevýhodou hlavně pro toho, kdo se takto omezuje.

    Tolik tedy mé vyjádření nesouhlasu. Určitě má spoustu sporných bodů, ale věřím, že po úvaze, která se je bude snažit pochopit, jsou když ne přijatelné, alespoň pochopitelné.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za dlouhý příspěvek.

    Musím se přiznat, že článek jsem takto "nafouknul" trochu úmyslně. Dát si přestávku od fór jsem plánoval již delší dobu, a poslední události mě jen přesvědčily, že nadešel ten správný čas.

    Uznávám, že mé příspěvky bývají často takové jak jsi je popsal, ale troufám si tvrdit, že většině případů je v tom zabaleno hodně návrhu na zlepšení.. Bojím se ale, že kdybych to psal mírněji, zůstaly by chyby ztraceny v hromadě bezúčelných pochvalných komentářů.

    To že někdo kvůli mě chtěl odejít z redakce mě upřímně pobavilo, ale co já vím tak odešel (nebo byl vyhozen) jen Moddo a ten se mnou souhlasil... Ale je to smutné, každopádně si z této informace určitě něco vezmu a zkusím se polepšit, jen bych pro příště poprosil alespoň o nějaké naznačení problému. Každopádně díky.

    U pomoci ze hrou jsem si plně vědom svých chyb, ale po problémech s těmi co se ozvaly - hlavně s jedním, který později také odešel... Neberu ti nic za zlé ani nikomu jinému a chápu, že to je prostě nezajímavá hra, jen mě prostě přijde smutné, že si nikdo neudělal ani těch pět minut, takže ani dotaz na betatestery dávat nebudu... Ale to je jedno, už jsem se tím popral sám, poučil se a příště to už ani zkoušet nebudu. Vystačil jsem si bez tamní pomoci x let a věřím, že to zvládnu i nadále.

    K dokonalosti.. nemám problém, přiznat jakoukoliv chybu - když jí opravdu udělám, což se nestává moc často :)

    Že nedělám dokonalé hry vím, vzal jsem to již dávno na vědomí, a stále na zlepšení pracuji - proto už nevydávám deset her do roka, ale jen jednu - pokud tedy nepočítám mini-hry do soutěží za tři dny, které mi pak někdo omlacuje o hlavu, s tím že nejsou dokonalé...

    Ten předposlední odstavec je rozhodně zajímavý, díky za něj.

    Jak říkám, dám si ještě chvíli pauzu, neb věřím, že to pomůže uklidnit tu atmosféru kolem mé osoby a zkusím to trochu jiným stylem... I když arogantní egoistickej Fajrs je mi sympatickej :D

    OdpovědětVymazat
  3. Doufám, že jsem tam nenasekal moc nesmyslů a chyb ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Keď vidím pri nejakej hre tvoj prípsevok tak už viem čo to bude, more kritiky! Nováčkom sa má pomáhať a nie im dávať polená pod nohy..... jasne kritiku povedať, ale nie je to ako keby si pri tom strávil 5 min a podobne. Viem o minimálne jednom človeku, ktorý odešiel z Krevety tak že si zrušil učet kvôli tebe.

    OdpovědětVymazat
  5. Nestačím se divit, co se událo za těch pár měsíců, co už tak často nechodím na oba weby. Samozřejmě kritických příspěvků Firejse jsem si všímal a musím říct, že opravdu někdy byly až přehnaně kritické, ale pravda je, že v nich bylo dost pravdy.

    Nicméně znát Firejse osobně, tak byste neřekli, že to může psát vůbec on, takovej mírumilovnej človek :)

    Ačkoliv nevím, o koho jde, kdo odešel z krevety, tak můžu jen říct, že je to dost dětinský, odejít kvůli někomu... :D to mi příjde vážně směšný.

    OdpovědětVymazat