pátek 25. března 2011

iPhone programátor

Tedy spíše bych měl napsat "Objective C" programátor, ale to by asi většině hned nedošlo o co jde. Mno, o co teda vlastně jde?

Tento semestr musím vypracovat nějakou větší samostatnou práci. Dostaly jsme nabídky z mnoha témat jako např. analýzy dat, webový tex, podpora rozhodování, rozšířená realita... ale mě nejvíce zaujala tvorba aplikací pro Iphone/Ipad - proč? Tak nějak mám rád mobilní zařízení a věřím jejich budoucnost - sám mám tablet s Androidem a je to super věc, z čehož by mohla vyplynout otázka:"Proč sis vybral iOS, když sis na něho snad nikdy nesáhl a máš Android?"

Odpovědi by mohly být následující:
  • Objective C je podobný C++, na Android se dělá v Javě
  • Na Android můžu začít programovat kdykoliv, na Iphone nikoliv, neb se to prakticky dá dělat jen macu, který nemám.
  • V nabídce jsem zahlédl Android, ale nikdo to neřekl nahlas
  • Sympatičnost vedoucího, kterého znám ze dvou semestrů C++
  • A už zmiňovaná víra v reálnosti možného budoucího uplatnění
Co vlastně budu programovat? V podstatě takovou malou databázi, která uživateli umožní vést si TODO, knihovnu, inventuru čehokoliv atp. s možností exportu do csv... Prostě taková užitečná aplikace vhodná pro spousty věcí. Záměrů jsem tedy vypracoval víc např. aplikace pro správu výdajů a příjmu (to je v podstatě podobné jako nakonec dělám), nebo tvorba pozvánek (dělá kolega).

Chtěl bych Vám ukázat nějaký rozdíl mezi C++ a Objective C. Tak třeba na funkci:
C++
void CoJeVetsi(int a, int b){
if (a>b) {cout << "vetsi je a" } else {cout << "vetsi je b"};
}

objekt->CoJeVetsi(5,7);
Objective C
-(void)JeVetsi: (int) a nebo: (int) b{
if (a>b) {printf("vetsi je a") } else {printf("vetsi je b")};
}

[objekt JeVetsi:5 nebo:7];

Pozn.: nesnažte se to nějak kompilovat ;)

Jak vidíte ObjC se pokusil převést zadávání parametrů do "lidské řeči", přidal pár závorek (kulatých i hranatých) a spousty dalších změn. Zatím nemám příliš nastudováno, ale v celku se mi to líbí a doufám, že nenarazím na zapeklité problémy. Nejhorší je, že nemám MAC a tak jsem dnes u jednoho seděl v laboratoři virtuální reality, jenže bohužel neměl Iphone SDK, přístup na internet a nakonec se nějak porouchal i kompilátor :D Takže jsem toho zatím moc neudělal a pokračovat budu až v úterý - kde chci zvládnou iOS - tvorba rozhraní, butony, labely atp.

Žádné komentáře:

Okomentovat