pátek 4. března 2011

Cesta krve do nočního klubu až na věčnost

Můj nejoblíbenější spisovatel? Jiří Kulhánek? Nejspíš, protože od tohoto úspěšného českého autora jsem přečetl nejvíce knih a stále nemám dost.

Začalo to cestou krve, na niž jsem tehdy narazil na zombie fóru, což naznačuje, že v knize jsou zombie. Stáhl jsem a nahrál do telefonu (cena jedné knihy se pohybuje kolem dvou tisíc) a dal se do čtení... Ocitáme se v lehké budoucnosti, kdy ekologie vítězí nad lidským životem a náš hrdina vyráží na lesní chatu, aby se mohl opíjet u béčkových filmů. Jenže právě v tu chvíli se něco stane! Hrdina je napaden masožravou srnkou. Co se stalo? Proč ho chtějí sníst? Co jsou zač ty létající popelnice? Jak se příběh vyvine? A další odpovědi se dozvíte v knize, kterou velice doporučuji. Hrdinu sledujeme několik let během, kterých procestuje půlku Evropy a Afriku (minimálně dvakrát a to i pěšky). Dočkáte se spousty akce, vtipů, dobrodružství a fyzických i psychických změn hrdiny, protože to rozhodně není žádný nesmrtelný superman.

Po dvoudílném eposu jsem se pustil se do autorovy prvotiny: "Vládci strachu", která mě opět chytla hned první kapitolou. Vypráví o několik století žijícím upírovy, který většinu svého života prchá před lovci - jenž ho zase jednou našli. U knihy si opravdu budete připadat jako u akčního filmu. Opět procestujete půl Evropy, ale místo Afriky se vydáte na velké finále do Ruska. Jediné co mě přišlo tak trochu škoda, že většina postav scénu brzy opouští - pronásledovatelé ohledy zrovna neberou - ale na druhou stranu to zase vyvolává pocit, že jsou to fakt svině ;)

Po delší odmlce čtením jiných knih, jsem se rozhodl zkusit opěvovaný Nočního klubu. Trošku jsem se bál, protože jsem opravdu netušil o co v knize jde. První kapitola mě ale opravdu vtáhla! Noční klub, je totiž tajná skupina bojovníků, která se už několik staletí stará o ty nejhorší zločiny, které se dějí v naší zemi. Hlavní postavou je pochopitelně jeden z nich, ve svém veřejném životě je to spisovatel, jenž napsal "Upíry" (rozuměj vládce strachu) a brzy zažije velký zvrat ve svém životě... Nechci moc prozrazovat, ale během několika let trvajícího dobrodružství opět procestujete Evropu (zase jinou část) a podíváte se do Asie a Japonska. A já si tu cestu opravdu užil.

Knihy doporučuji hlavně těm, kterým nevadí trochu (někdy hodně) přehánění, troška toho násilí, černého humoru a hlavně akce, ale to nevylučuje, že i ostatní si knihy mohou užít. Autor má ještě sérii "Divocí a zlý" a nejnovější knihu "Stroncium", ze kterými jsem zatím neměl tu čest. Momentálně čekám na "Vyhlídku na Věčnost", která je bohužel neustále odkládána - jinak by už byla v mé skromné knihovničce, neb očekávám něco ve stylu perfektního nočního klubu. Občas čekání vyplním povídkami, doporučuji například: "Reportáž psaná ve svěrací kazajce" o jednom králíkovy :) a jinými spisovateli, kteří "následují" jeho styl, ale o těch až zase příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat