čtvrtek 29. listopadu 2012

Můj počítač je zpět!

Jak jistě víte, tak jsem před několika měsíci měnil (na prázdniny) své stanoviště. Počítač jsem tehdá zabalil do papírové krabice (tuším že od piva) a odvezl domů, ale monitor jsem nechal u kolegy v Brně. Doma jsem tedy spokojeně pracoval na desktopu, který je od doby co si většina domácnosti pořídila vlastní stroje, dosti nevyužit - chudáček

Nakonec trvalo nějaký týden, než jsem si dovezl domů jiný monitor. Po zapojení se ale objevil neočekávaný problém - vlnění obrazu. Vyzkoušel jsem tedy přepojit na větší monitor od desktopu... ještě více vlnění. Pár dalších přepojení a obraz odešel do věčných lovišť. Vzhledem k tomu, že ten počítač byl/je v podstatě jen základní deska z notebooku (HP Compaq) - a to ještě nekompletní - jsem došel k závěrů, že jsem asi při stěhování prostě nějak poškodil VGA port.  

Svoji teorii jsem si pak potvrdil při pokusu zapojení přes HDMI do televizoru - fungovalo, tedy alespoň boot - protože WIN7 neumí sám od sebe HDMI výstup detekovat a přepnout se na něho. Tak jsem si samozřejmě odpojil disk a vrátil počítač do krabice - stejně bych ho doma asi neměl pořádně kde mít :)

Po návratu do velkoměsta jsem počítač odnesl původnímu majiteli, který jej bezpečně uložil na poličku...

A teď příjde to zajímavé! Náhodou měl u sebe na spravení jiné HP a rozhodl se vyzkoušet mého mazlíka zapnout... a hle! Ono to fungovalo!  A v té chvíli bylo z jištěno, že s VGA výstupem opravdu nic není, ale za vše může improvizovaně (přes vánoční ozdoby) připojený zdroj od Aceru. Což může znít divně, ale dlouhou dobu to bez problému fungovalo, jenže pak se to asi nějak začalo energeticky rušit - přecejen ty stříbrné věci, kterými to bylo propojeno nebyli nijak stíněny, ale já tomuhle nerozumím... :)

Každopádně jsem po dalších týdnech objednal zdroj.. na který jsem čekal neuvěřitelných několik týdnů... až volání prodejci to vyřešilo - objel jsem půl kraje a zajel si na poštu... a včera si počítač - společně s dřevěnou deskou na několika plechovkách, nainstaloval do svého skromného příbytku :)

Ještě by to chtělo zapínací tlačítko, abych furt nemusel na desce drápat nožem po ec-35 (či jak se to jmenuje)

Počítač je teď zapnutý ve vedlejší místnosti a tohle píši na jiném - protože jsem si na něj s pokusných důvodů nenavedl internet... uvidíme, jak se to projeví a jestli to opravdu dokáže zvýšit produktivitu (při nachystání materiálů ke zpracování předem) nebo to naopak počítač odsoudí k nepoužívání. Sám jsem zvědav a určitě se o tom někdy v budoucnu zmíním :)


Žádné komentáře:

Okomentovat