pondělí 30. ledna 2012

Špatně nastavená kalkulačka? Proč ne.

Dnes jsem byl na konzultaci minulé zkoušky a byla prospěšná. Objevilo se mi tam pár hloupých chyb, na které si příště dám snad pozor, a mimo jiné mi paní profesorka doporučila naučit se grafy funkcí. 

A protože už nevím jak ještě jinak bych se mohl připravovat na zítřejší zkoušku z programovacích technik, tak jsem k těm funkcím odskočil... a fakt jsem koukal. 

Hned po prozkoumání grafů jsem se rozhodl vyzkoušet jestli tabulka převodů mezi standardními a arc funkcemi opravdu funguje. Nefungovala. 

Začal jsem zkoumat, kde dělám chybu a snad i s pomocí http://www.wolframalpha.com jsem k ní došel. Ono se totiž cos(pi) rovná "-1" a ne "0,995", jak mi tvrdila kalkulačka. Chvíli jsem nad tím dumal a když mi všechny fce ukazovaly jiné výsledky, došel jsem k závěru, že je chyba asi v mé kalkulačce... Zajímavé bylo, že všechno ostatní kromě goenometrických funkcí vycházelo i s "pí" správně.

Naštěstí se mi po chvíli klikání a zkoušení podařilo nastavit zobrazování správných výsledků a tak se ptám:"Proč jde na kalkulačce vůbec zapnout vypisování nesmyslů?"

Kdo ví, jak dlouho jsem to asi mohl mít přepnuté, možná i řády let? Každopádně teď vím, proč mě dosazení "pí" v téhle funkci vycházelo s opačným znaménkem:

určete první derivaci funkce  
  y=\ln\sqrt{\frac{1-\sin x}{1+\sin x}} Pro znovunačtení matematického vzorce klikněte.    
v bodě xo= \pi Pro znovunačtení matematického vzorce klikněte.

Žádné komentáře:

Okomentovat