neděle 19. prosince 2010

Nesmyslná zbytečnost Matematiky

Je to tak matematika je na vysokých, ale i mnohých středních školách naprostá zbytečnost – hlavně tedy na těch vysokých – člověk by se měl stát odborníkem v nějakém oboru v mém případě například Informatika a Ekonomie, jenže může být opravdu odborník, když se musí učit věci, které s jeho oborem nemají naprosto žádnou souvislost? Jistě i odborník by měl mít přehled a proto chápu, že se ekonomové „učí“ programovat a dělat Html – ale u nich je to kvůli tomu, že je to součást dnešní reality a měly by vědět jak se to přibližně dělá, neb se předpokládá, že někdy budou zadávat nějaké zakázky… ale nikdo z nich nepotřebuje umět například derivace, jenž nemají v reálné světě asi žádný význam – neb vedou k jiným výsledkům než původní rovnice – tedy výsledky jsou to úplně k ničemu. Matiku ano, ale ne více a obtížněji než odborné předměty – i když ono asi není důležité, že člověk dokáže udělat kompletní marketingový plán, všechno to spočítat, udělat k tomu web, plakáty a třeba k tomu naprogramovat aplikaci v několika programovacích jazycích a ještě té firmě udělat počítačovou síť… když neumí spočítat druhou derivaci složené funkce v limitě blížíce se nuletak prostě nemůže být odborníkem ve svém oboru.

Neříkám, že by matematika neměla být – samozřejmě měla, neb obecný přehled by mohl mít každý a například s maticemi se programátor občas setká, nějaké ty funkce se taky hodí, ale určitě by na ni neměl být brát větší důraz než na předměty odborné – tedy ty, jež se dají k něčemu použít.

Takže mám chuť založit nějaké hnutí, které by vedlo ke zkvalitnění českých vysokých škol - protože tohle je opravdový problém, jenž je nutné vyřešit.

6 komentářů:

  1. Co na vysoké..., derivace, integrály a limity se učí i na gymplu - nejen ti, co mají seminář, ale všichni. Hold univerzální vzdělání no. Opravdu nevím, na co to je humanistům...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zrovna na gympl chodí lidi, kteří zřejmě nemají zájem něco dobře umět, spíše touží prodávat v potravinách s tím, že pro některé výrobky budou znát latinské názvy :D To je rozhodnutí každého kdo tam jde, ale samozřejmě ne všichni jsou takový a některé latina opravdu zajímá...

    OdpovědětVymazat
  3. Hh... Gympl měl být původně přípravou na vysokoškolské vzdělání... a upřímně neznám nějak moc lidí, co by po gymplu na tu vysokou nešli :-P

    Latina a Řečtina se tam učila někdy docela "dávno", protože byla důležitá... Ono přečíst si filosofické spisy v originále a chápat matematiku z hlediska filosofie, to by mohl být docela dobrý základ vzdělání...

    Z gymnázia se ale udělalo něco, co naučí od každého trošku, ale základ žádný, takže člověk neumí ve výsledku skoro nic.

    OdpovědětVymazat
  4. Právě, já znám jednoho "gympláka", který něco umí a to proto, že během gymplu chodil ještě jinam - a nebo se učil sám... Přijde mi, že gympl je pro lidi, kteří v patnácti netuší co je baví - nebo si jejich rodiče chybně myslí, že je to něco víc... též jsem o něm kdysi dávno uvažoval - ale jsem rád, že jsem si nedal ani přihlášku - co kdyby mě náhodou vzaly?

    OdpovědětVymazat
  5. Gympl od gymplu se různí. :) Házet všechny do jednoho pytle je krátkozrakost. :)

    OdpovědětVymazat