středa 30. března 2016

Sláva straně! Aneb deset metrů pod Brnem.

10-Z je bunkr pod Špielbergem, který vykutali Němci za války, pak jej obývali židé, které vyhnaly komunisté aby zde fušersky vybudovali bunkr pro svou elitu... A po jejich pádu do bunkru natekla voda a pak už jen hnil. (http://10-z.cz/)

Po mnoha a mnoha letech jej našlo pár nadšenců a pustilo se do oprav. Dnes můžete bunkr navštívit a zavzpomínat na dobu komunismu, zla a skvělého designu. Návštěvu mohu doporučit. Já však budu povídat o něčem jiném.

Byl jsem v bunkru už nepočítaněkrát a při některých návštěvách jsem měl na rukou rukavice a v nich hadr od sava... Je velká zábava pucovat plíseň, prach a stoletou špínu.  A tak jsem se dostal i k výpomoci organizování takové menší hry.




Asi dvacet lidí si mohlo vyzkoušet civilní cvičení boje proti imperialistům. Účastnici se po vstupu do bunkru zapsali, zvážili a nafasovali oděv, po převlečení dostali ještě obálku s tajnými instrukcemi - každý hráč měl nějakou tajnou roly, buď byl špion, zákeřník, donašeč anebo prostě milovník strany. Já nejprve rozdával oblečení (skrze malé okýnko) a pak se zapojil do hry jako pozdě příchozí, za což jsem byl trochu seřván. :)

Mužstvo bylo při nástupu náhodně rozděleno na tři skupiny, které vyrazili za svými osudy. Ve kterých se postupně prostřídali.

Bylo tu protichemické cvičení, které kromě teorie obnášelo i praxi v rámci úplně zbytečného nošení beden sem a tam v chemickém obleku (atom bordel) a plynové masce.

Druhá skupina měla zdravovědu, řešili se amputace, hledali se nosítka a trochu se křičelo.

Třetí skupinka mezitím postupovala politické školení, které spočívalo v historii a plánování budoucnosti národa a boje proti imperialistům. (Ideální čas pro hádky)

Následovalo psaní ideologických zpráv na psacích strojích (ideální čas pro špiony), škrábání brambor, vyklízení pozůstalosti a vůbec běhání po krytu. Což vedlo k příležitostem hraní rolí. Já třeba byl fanoušek zoologie a hledal jsem nějaký články o mravencích - ale pozor, jiní hráči měli toto slovo jako symbol "spolušpiona" a další zase jen chodili a hlásili ostatní nadřízeným. Mě se třeba podařilo proti mému nepříteli poštvat vedení (vypovídal jsem u výslechu proti němu o tom, že schovával majetek strany) načeš byl přidělen do jiné skupiny a musel jít umývat záchody. On využil situace, kdy jej nikdo nehlídal a vplížil se do ubikace vedoucího a snažil se ukrást nějaké materiály atp. :)


Jenže to byl nebylo abychom ve své skupině neměli zrádce... V jednu chvíli se z naší skupiny ztratila soudružka a já se ji vydal hrdinsky hledat. Než se mi to povedlo - byl jsem zatčen - ta mrcha odběhla do kanceláře STB a nahlásila mě za proti státní činnost! Pak jsem byl s pistolí za zády odveden a popraven...

Jasně, bylo plánované, že mě odvedou a zastřelí ale aby mě nahlásil někdo jiný?


A z povídání po hře takových situací nastalo více, lidé si předávali informace, snažili se zjistit kdo je špion a kdo ne... Dokonce bylo pár lidí, kteří plánovali že mě zkusí najít a osvobodit. Bylo to fajn.

Po mém odvedení jsem se převlékl do generálského a zatímco ostatní společně svačili a předčítali si nejnovější novinové zprávy (a pak byly zkoušeni z toho jak moc dávali pozor), já čekal na telefon abych mohl spustit akci.



Což spočívalo v tom, že zhasnu světla a zahlásím chemický poplach. Bohužel, technika trochu selhala a tak se zhaslo všude - kromě místnosti kde se svačilo. Lidé se tedy do chemických obleků neoblékali po tmě za svitu baterek ale pěkně v klidu. Což trochu pokazilo původní plán. Tou dobou jsem ale už vybíhal únikovým východem - kde bylo částečně zhasnuto a čekal na ně.

Pak už jsme se jen prošli parkem, udělali pár fotek, dojedli zbytek gothaje a udělali si komentovanou prohlídku krytu.

Byla to fajn akce. Jistě mělo to dost chybiček a nedostatků, ale to by se časem vychytalo.

Tak snad někdy.







Žádné komentáře:

Okomentovat