pondělí 12. srpna 2013

Bylo mi třikrát poděkováno

a to samozřejmě v bakalářských pracích nějakých cizích lidí. :)

Tvorba interaktivních průchodů v programu Blender 
Byl jsem osloven jestli neumím Blender. Skutečně neumím ale už jsem v něm pracoval a tak jsem se pustil do výuky jeho základů. Později se k tomu přidal Python (taky neumím) a tak jsem na to jeden večer mrknul a druhý den už ukazoval jeho aplikaci v Blenderu. Také jsme řešili práci samotnou a možnost využití v projektu Unity3D ale ta byla vedoucím práce zamítnuta, neboť by pak vytvářený projekt získal na reálné použitosti a to se na vysokých školách nenosí. 

Automatické generování animací růstu rostlin pro výuku
Tentokrát jsem byl osloven 3DSMaxem a protože jsem sním trochu hrál když jsem chodil na základní školu (:D) jsem ho druhý den ukazoval. Internet vyřeší každý dotaz. Později se přidala nutnost nastudovat MAXscript (uff) a samozřejmě jsem konzultoval. Opět se ale projevilo, že na univerzitách se nemohou dělat skutečně užitečné věci a tak byl můj nápad s externím snadno ovladatelným rozhraním pro učitele zamítnut. Dle vedoucího práce si profesoři  mají na přednášky brát 3DSMax, naklikat si to tam a pak počkat dvě hodiny až se jim to vyrenderuje! Chvalme nesmyslnost!

Možnosti snížení energetické náročnosti provozu výpočetní techniky 
Zde jsem jen nahlédnul do tajů TEXu a také měl pár připomínek k nějakým podivně složeným větám. Bylo zajímavé učit se  s kolegou TEX den před odevzdáním práce a sledovat jak si telefonem domlouvá s tiskárnou ranní expresní tisk. :D. 

Taky jsem se přichomejtnul k drobnému korekturování nějaké práce o pojišťovnictví za což jsem dostal poděkování formou láhve červeného vína. :)

Trochu mě fascinuje jak v některých případech sami vedoucí odmítají aby práce byla k něčemu dobrá a raději chtějí po studentech aby dělali nesmyslnosti. Smutné...


Leč smutné je české školství v mnoha ohledech.


1 komentář:

  1. Nesmyslnosti budou skoro vždycky někde vyžadovat. Takový už je asi liský úděl.

    OdpovědětVymazat